fredag 15. februar 2013

Eksplosive cordfløyelsbukser

HRS folk var til stede på Alexandra Irene Larsens foredrag om påstått venstrevridning av norsk Midtøsten- og islamforskning. Salen var fullsatt av "venstrevridde mennesker" som var "blottet for selvkritikk". Aldri har HRS' korrespondent vært i en sal "så stinn av fordommer".

Interessant nok er "stinn av fordommer" og "blottet for selvkritikk" ord som også beskriver HRS' Storhaug og Karlsen på en god måte. HRS egen nettside har nå kommentarfelt, der slipper ikke de mest kritiske kommentarene gjennom, noe også undertegnede har erfart.

I ingressen til denne "reportasjen" kan vi lese:

"....da Alexandra Irene Larsen holdt sitt foredrag om venstrevridning innen studier av Midtøsten og islam på seminar i Oslo i går om venstreekstremisme. Dette skjedde bare to dager etter at Lars Hedegaard ble forsøkt myrdet i sitt hjem,...."
Var det en venstreekstremist som angrep Hedegaard? Forøvrig har Hedegaard blitt dømt for rasisme.

HRS har tydeligvis ikke noe til overs for den personen de kaller "Hans Majestet Terroreksperten", tipper at det er den lett pompøse Lars Gule det siktes til. I likhet med en del andre påpeker Gule at HRS formidler ren rasisme. Neida, selvkritikk er ikke noe Storhaug driver med.

PS:
HRS rapport fra Alexandra Irene Larsens foredrag er like substansløst som foredraget.

Eksplosivt stoff.

2 kommentarer:

Lars Gule sa...

Nå må Kondrad gi seg! Jeg er arrogant jeg - slett ikke pompøs!

Dessuten har jeg ikke cordfløyelbukser. De er utslitt for lengst. Og jeg tror ikke andre brukte cordfløyelsbukser heller. Jeg la i alle fall ikke merke til det, men så var jeg da også mer opptatt av hva folk sa enn hva de hadde på seg.

Lars Gule

Konrad sa...

Ay! At jeg kunne ta så feil.