tirsdag 20. april 2010

Puler seg ut av fengsel i Bolivia

Stina (19) ble gravid på cella i Bolivia - vil hjem til Norge, skriver Dagbladet.

Ble gravid på cella? Jøss, hvordan kan det gå til? Låser de ikke dørene i dette fengselet?

Norske aviser er naturligvis svært så sympatisk innstilt til disse kokainsmuglerne. Blonde, penge, unge norske jenter. Ooops, nei den u-gravide er ikke blond og heter dessuten Rodriguez.

Norsk media har kanskje glemte dette rådet som ble SMSet til en av jentene: «Ta i bruk alt du kan, sex, penger, alt». Nei, Aftenposten nevner det.

I Brasil sitter Shaid Rasool fengslet for falskt pass. Han er verken blond eller gravid, såvidt jeg har forstått er han ikke en gang i stand til å bli gravid. Verden er urettferdig.







Blond? Kvinne? Fengslet? La en degos smelle deg på tjukken, ring deretter VG.

Svartmusket pakkismuslimkurder? Da må du regne med at bøddelen blir heiet frem.


Blogglisten

30 kommentarer:

Tonje sa...

Jøss.. Mindre seriøst blogginnlegg har jeg ikke sett på lenge.. Regner med at du kun skrev det for å pinge nettaviser så du kunne få litt ekstra trafikk på bloggen din?

Mathias sa...

endelig noen som forstår seg på de "stakkars" gravide kokainsmuglerne, ingen som har tenkt før de har handlet i bolivia nei... smelle seg på tjukkka også håpe å bli sendt hjem... og moren som gråter i retten av hvor ÆRLIG datteren er... velvel kokainsmugling er nok ikke det ærligste man kan gjøre nei...

Konrad sa...

Tvertimot, helt seriøst. Hun sitter fengslet med utsikter til lang fengselstraff. Og så blir hun gravid, endog mens hun sitter i varetekt. Enten er hun veldig dum eller så er hun veldig kynisk. Hvorfor skal vi ha sympati med det? Nettavisene biter på, kanskje slik at de kan skrive om juicy saker som skaper litt ekstra trafikk.

Jeg anser meg som den mest ærlige og seriøse her. Avisene og disse jentene er de kyniske og falske.

Konrad sa...

Min forrige kommentar var svar til Tonje.

Mathias:
Nå vet jeg ikke om hun er skyldig, men uansett virker dette som ganske urent spill.

Mathias sa...

Som du sa så er de ikke skyldig enda,de har inrømmet å bli tatt med 20 kilo kokain eller hva det var, så hvis de ikke blir dømt skyldig vil det være et mirakel^^ Kunne ikke blitt mer enig i hvor salgssentrert stoffet om kokainsaken står i nettavisene, det er som det har blitt en trend å fremstille nordmenn som uskyldige i utlandet...

Konrad sa...

Mathias:
Nordmenn i utlandet er per def uskyldige (så sant de ikke er pakkiser eller kurdere, da er de per def skyldige og kan godt henges), og andre lands rettsvesen er gjennomkorrupt og blottet for rettssikkerhet.

Anonym sa...

Enig med Tonje..Har nok aldri lest en så dårlig blogg før for og være ærlig

Anonym sa...

Det Tonje sa

Konrad sa...

Jaha? Har dere noen argumenter eller bare synes dere?

Har aldri lest så dårlige kommentarer før for å være ærlig.

Anonym sa...

Er enig med det Tonje skriver. Dette var rett og slett bare vas.

Anonym sa...

1) Jentene er etter mitt skjønn 100 % skyldige, de visste hva de gjorde. Punktum.

2) Jeg håper virkelig jentene blir straffet med 15 og 25 år og at de MÅ sone
hele straffen uforkortet i BOLIVIA.

3) Jeg håper virkelig de blir værende i Bolivia etter at straffen er sonet.

Av respekt for barnet hun bærer, bør Stine Brendemo bli i Bolivia, slik at barnet hun skal føde får en mulighet til å bli i landet som faren bor i, og at de kan ha kontakt. Det er en menneskerett.

Videre håper jeg at begge jentene og barnet i Stines mage etterhvert bli Bolivianske statsborgere, slik at Norge slipper pensjons- og trygdeutgifter på disse avskum av mennesker.

Men dette er ønsketenkning, begge disse to jentene og sannsynligvis barnet i Brendemos mage, kommer til å bli sosialstatistikk i de neste 70 årene, betalt av den norske stat av oss vanlig borgere - dvs gjengangere på sosialkontor, fengsler, psykologitjenester osv.

Marianne L. Karlsen sa...

Så utrolig usaklig av deg å skrive. For det første skriver du bare tullete og usystematisk, er jo ikke sammenheng i teksten din. For det andre vet ikke du noe om hva som skjer der nede og hvorfor/hvordan hun har blitt gravid. For det tredje får hun ikke noe mildere dom på grunn av graviditeten. I Bolivia er det lov å ha barna med seg i fengselet eller hun kan sende det til Norge - noe hun ikke ønsker. Så gravid eller ikke, hun får jo dom fordet.

Anonym sa...

Hahaha! Nå fikk jeg meg en god latter! Du er skikkelig morsom. Stå på! :)

Konrad sa...

Anonym:
"Rett og slett vas"? Det er det mest vasete argumentet jeg har sett.

Marianne:
Nei jeg vet ikke hvorfor/hvordan hun har blitt gravid, men hun sitter da vitterlig i fengsel. Selv om hun ikke får mildere behandling i retten er det kanskje ikke så smart å bli gravid/føde sitt første barn i fengsel i utlandet. Hun er 19 år, men er vel gammel nok til å vite hvordan man unngår å bli gravid. Er det lurt å få sitt første barn i en alder av 19 år? I utlandet? En ting er sikkert: Norsk presse har blitt påtagelig sympatisk innstilt pga graviditeten, det er mitt hovedpoeng, pressen er de verste horene her.

Anonym:
1) Det vet jeg ikke noe om, men bevisene synes gode og det forandrer uansett ikke mitt poeng.

2) Jeg unner ingen fengselstraff, narkotikafrobrytelser dømmes generelt for hardt.

Ellers tar jeg sterkt avstand fra å omtale folk som avskum, så det synes jeg du skal slutte med.

Frode sa...

Syns du skriver et bra innlegg jeg! Det må være lov til å skrive noe som trolig er sannheten, selv om ingen liker den.

Smugler du kokain fortjener du fengsel i mange år, uavhengig om du tilfeldig blir gravid.

Noen som husker tekstmeldingen; "bruk penger, sex, alt"?

Konrad sa...

Frode:
Sannheten er ubehagelig. Narkotikaforbrytelser straffes generelt for hardt.

kimsalabim sa...

F*** Tonje og de andre sympatisørene!

Her er det jo de norske "snille" jentene som er spinnville! Smelle seg på tjukken, er jo verdens beste idé! I alle fall når du sitter i fengsel, og venter på en dom som kan gi flere år bak barene

Enda større nyhet: Moland er faren til ungen!

Anonym sa...

De innsatte kan få besøk av sine kjærester, private besøk.

Konrad sa...

Jøss, Moland? Det skulle ikke forundre meg, det er jo bare rett over dammen.

Anonym sa...

husker den meldingen, de burde henges!!

Frode sa...

"Narkotikaforbrytelser straffes generelt for hardt".

Nei det synes jeg ikke. Smugler du 22 kilo kokain er ikke 25 år urimelig etter mitt syn. Noe må til for å få folk til å slutte å smugle dette f***skapet.

Det blir liksom for dumt med "jeg visste ikke hva som var i bagen"

Anonym sa...

Uskyldigheten tror jeg ikke noe på,- det er avdekket altfor store pengetransaksjoner hos den antatte sjefen deres..pluss, pluss. Men jeg lurer på om de er innmari dumme,- reagerte på at selv Madeleine R. faktisk trodde de ville få lav straff eller intet. Jeg tenkte nemlig stikk motsatt. Når det blir lagt ned påstand om "en generasjon" i fengsel, ..
Men ennå vet ingen hva de faktisk får.

Konrad sa...

Rasistiske kommentarer og kommentarer uten saklig innhold blir slettet.

Anonym sa...

Rasistiske kommentarer blir slettet sier du, mens du selv definerer en pakistaner som en "pakkis"? Kanksje bør du formulere deg annerledes neste gang, kan fort misforstås.

Ellers et godt innlegg!

Konrad sa...

Du forsto vel at det var satirisk?

Jahn B. Nesle sa...

Noen burde tyste til VG at journalisten Jorge Ave Scrotum i avisa "Prensa Bastante" mener at dette er jomfrubefrukting (coitus sin conciencia) og man kan da ikke fengsle noen som er blitt befruktet uten viten og vilje? En annen teori, lansert av forskergruppen "Los Darwinistos Muy Extravagante" ved Universitetet i La Paz, går ut på selvbefruktning som følge av langvarig isolasjon fra menn, og det kan man da heller ikke bli fengslet for? Nei, selvsagt ikke! Noen må snarest alarmere VG! Jenta må slippe straff og få reise hjem til Norge! Vi har da vel ikke hjerter av stein?

Konrad sa...

Ja, og hun gråt da også i retten. Vi må da være menneskelige!

metalf sa...

Er man med på leken får man smake steken. Tror ikke det kom som noe sjokk på de tre jentene at bagene var fulle av kokain. Vel, det er lov og være ung og naiv, men det fritar ikke for straffeansvar. Dessuten, hvorfor tror disse jentene at en snill ukjent onkel spanderer tur til Bolivia og dekker alle utgifter, ca 120.000 kroner, uten å ville ha noe tilbake. Det finnes grenser for dumme bortforklaringer. I denne saken er grensen oversteget forlengst

Thomas L.G sa...

Er så herlig med denne overdrevne mediedekninga denne saken får. Norske jenter som har begått kriminalitet, og blir dømt for det. Uhu, så synd for de. De gjorde dårlige valg i livet, javel, men hvor mange andre gjør ikke også det? Ser ikke at disse som griner over de norske jentene gjør det samme når innvandrere i Norge blir dømt, eller nordmenn i Norge for den saks skyld?

Anonym sa...

er overbevist om at de er skyldige... ei venninne fikk tilbud om å være med, men takka nei fordi hu skjønte det var noe som ikke stemte med grunnen til at hu skulle dit, uansett sa de jo faktisk til foreldra sine at de skulle til spania... så det er jo en del som ikke stemmer helt her...