søndag 4. april 2010

Gud er død, moskeen lever

Troen på at det finnes en Gud er langsomt, men sikkert i ferd med å svekkes i
Norge. For 24 år siden sa over halvparten at de trodde på Gud. Nå er tallet fire
av ti.

I dag sier 55 prosent at innvandrere fra fremmede kulturer er
en berikelse for det norske samfunn. For 17 år siden sa bare 35 prosent det
samme. Andelen som ser dette som en trussel har sunket fra 40 prosent til 25
prosent fra 1993 til i dag.

I 1993 sa 14 prosent at de likte og syntes
det var riktig at vi har fått muslimske trossamfunn i Norge, mens 49 prosent var
negative. Nå er 27 prosent positivt innstilt, mens 39 prosent er negative. Det
betyr at gapet synker mellom de som er for og de som er mot. Tar du med «vet
ikke»-gruppen, sitter du nå igjen med et klart mindretall som direkte misliker
at vi har fått muslimske trossamfunn.

Sakset fra Siste.no
via Raag Raaum
se også Fritanke.

Om vår Gud er død så er vi de minste åpnere for Allah i nabolaget, vel, kanskje disse tingene henger sammen. Uansett er det dårlig nytt for Siv Jensen & Co, det er da noe.






Ikke så nøye likevel, har de fleste innsett.

Blogglisten

5 kommentarer:

Daniel sa...

Hei, jeg fant ingen andre steder og si dette til deg så det blir helt off topic.

Vil bare uttrykke takk for din kommentar hvor du hadde skrevet "pedofile er også mennesker".

Jeg er selv pedofil, har aldri forgrepet meg på et barn, og jobber enda med meg selv for å føle meg menneskelig mdit oppi samfunnets hat. Så igjen, takk for din stemme oppi dette!

Konrad sa...

Bra. Jeg håper du er helt ærlig.

Daniel sa...

For meg er samvittigheten mitt viktigste redskap for å greie og leve med det, så ja.

kabylia sa...

Jeg ler meg i hel-
Vent litt at muslimene skal begynne å slakte dere.

Nordmenn tror at sånn skjer kun i de fjerne land...En slags rasisme.

Konrad sa...

Kabylia:
Hva babler du om? hvilken rasisme snakker du om?