tirsdag 2. mars 2010

- Harald Eia er i en sosialt konstruert 40-års krise

Mannsforsker Jørgen Lorentzen (53) slår tilbake mot Harald Eia (44) etter utspekulert utdriting på NRK.

- Dette er naturligvis en sosialt konstruert 40-årskrise, alder er i likhet med kjønn en sosial konstruksjon, sier Lorentzen. Det er våre samfunnsskapte briller som gjør at vi ser en pjuskete, halvskallet, skilt og generelt usexy mannsling, mens jeg selv er en pen og velkledd mann med flott hårmanke - i motsetning til Eia har jeg fortsatt draget!

- Eia har personlige grunner til å lage "Hjernevask", mens jeg selv naturligvis ikke har personlige grunner til å hevne meg for at Eia avslørte meg som en komplett dust, poengterer Lorentzen.

(poeng stjålet fra Hjorthen)

Slaskete, uflidd humorist (til venstre) med håravfall forårsaket av sosialt konstruert testosteron. Femi, arbeiderpartipolitiskkorrekt mannsforsker til høyre.

Blogglisten

4 kommentarer:

KEE sa...

Fnis.
Men hvorfor i alle dager kjøres det så hardt på at disse miljøene som totalt ekskluderer biologi i menneskeforståelsen skal være styrt av den onde venstresidekonspirasjonen? Synes det heller minner om god gammeldags akademisk arroganse, noe vi finner i alle politiske avskygninger.

Konrad sa...

Hypotesen om sosialt konstruert kjønn trives særlig godt på den politiske venstresiden fordi det passer godt med den feministiske agendaen der, til forskjelle fra høyresiden som ofte fremhever biologisk kjønn.

Kjersti sa...

Hei! Hvordna kobler jeg blogginnlegget mitt til saken slik som du har gjort?

Konrad sa...

Når du redigerer innlegget, legger du en kobling til den avisartikkelen (e.l.) som du kommenterer. Mulig at du må melde deg på hos Twingly eller noe slikt for at koblingen skal bli synlig "andre veien" altså i selve artikkelen (VG og TV2 har denne funksjonen). Du kan også melde deg på hos Bloggurat.