torsdag 6. august 2009

Dagens anbefaling: Aslak Nore farer med løst prat

Nore prøver å argumentere for at Arbeiderpartiet er nødt til å ”komme på offensiven” i innvandringsdebatten. Dette gjør han ved å forsøke å legitimere irrasjonelle holdninger overfor innvandrere blant moderate sosialdemokrater. Han fortsetter i samme sporet som sin nylige Samtiden-artikkel. Han tar studier av hvordan menneskers følelser påvirker valgene deres, og tolker dem slik at de gir en slags rasjonalisering for irrasjonelle valg. Les hele saken hos (...).


Se tidligere omtaler av Nore, og her.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg gikk i klasse med Aslak Nore på videregående, og han oppførte seg som en stor tulling da også. Det er rart han ikke har modnet med årene.

Konrad sa...

Vel, jeg unngår helst å uttale meg om personen som sådan, jeg ser helst på det sier og gjør, og Nores intellektuelle leveranser imponerer ikke.

Men det er interessant det du nevner.

Anonym sa...

Du virker som en meget intelligent mann selv, der du sitter på din store hest og kaller Nore en stor tulling. Han har vel fått til mer enn det du noen gang kommer til å få til. Legg fra deg sjalusien og bry deg mer om hva DU kan gjøre for å bedre ditt og andres sitt liv. Hilsen Christoffer, som hater jantelov og sjalusi.

Konrad sa...

Anonym nr 2:
Jeg antar at du sikter til anonym nr 1?

Forøvrig heter det å sitte på sin "høye hest".