onsdag 28. januar 2009

KNH - Kongelige Norske Hoffnarrer

Etter å ha blitt ansatt ved det kongelige norske hoff har Ari Behn vært en konstant kilde til ufrivillig komikk. Kritikken av Carl-Erik Grimstad (Behns forgjenger i jobben) er øyensynelig Behns største litterære suksess så langt (det sier forresten ikke så mye). Etter å ha falt i unåde ved hoffet har Grimstad på sin side forsatt som frittstående hoffnarr. Såvidt jeg kan bedømme skjøtter Behn jobben langt bedre enn Grimstad gjorde, selv om Grimstad har et litt bredere repertoar som frilanser.

Nylig meldte pensjonert professor og bisarr syklist Finn Erik Vinje seg på i det komiske selskap. Den godeste Vinje har nok for lite å gjøre som pensjonist når han blander seg så intenst inn i private forhold. Hvordan kan han i det hele finne på å påstå at Emma Deli DeLuca Ora Eska Behna er et pussig navn?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Nei si det stakkars jente

Anonym sa...

Synes dette blir mer og mer tragisk. Forstår ikke at ingen ansvarlige familemedlemmer griper inn og sørger for at Ari får den hjelp han åpenbart trenger. Det er direkte vondt å observere at Ari utnyttes av pressen på samme måte som Mette Marits avdøde far.

Anonym sa...

Jeg vet jammen ikke hva jeg skal synes om Behn. Men at jeg ser ansiktet hans mye på avisen om dagen? Ja, det gjør jeg.

Anonym sa...

Jeg tror det er større behov for at Det Kongelige Norske Folk må beskyttes mot Ari, de siste ukene har det blitt for mye narrestreker.

Ari vil bare ha litt oppmerksomhet, en liten eksebisjonist.

Anonym sa...

Ja jeg lurer veldig på det-åssen kongehuset håndterer ham. Var jeg Martha, hadde jeg vært ille pinlig berørt fordi han ikke har nok grenser...