tirsdag 19. august 2008

Konrad stiller som konge

Oslo-mann (37), "Konrad" blant venner og fiender, mener han har krav på kongeriket etter Olav den Hellige. 37-åringen skal reise sak, og opplyser at han om nødvendig er villig til å avgi DNA-prøve, for å bevise at han er etterkommer av vikingkongen. Konrad sier at Olav Digre forlystet seg med et par-tre søstre da han reiste gjennom Stjørdalen. - Det er bare rimelig at jeg overtar tronen som kompensasjon for den overlast mine formødre ble utsatt for, sier Konrad. Men det er klart, jeg er villig til å forhandle om andre typer kompensasjon (f.eks. kontant betaling), tilføyer han. 37-åringen er av utseende påfallende lik den korpulente Olav, så han har nok en sterk sak.

Konrad er kanskje ikke så hellig, men han blir i allefall Konrad den første.

3 kommentarer:

Admiral_Gullars sa...

På Karmøy hadde vi alltid en noe sær og intern humor; blandt annet når vi pøste sprit, så sa vi gjerne sånne ting som dette :D

Anonym sa...

Hva!!!??!! Vil du påstå at Olav'en hadde lausunger på Karmøy også?

Amos Keppler sa...

Jeg vet ikke om jeg vil støtte deg i ditt krav, men en ting er sikkert og det er at du har minst like mye kravt på tittelen som han andre fyren...