fredag 15. august 2008

Høyreekstrem terror i Norge

Den høyreekstreme terroren vi nylig var vitne til i Norge er øyensynelig dårlig stoff. Den mindre alvorlige saken der en muslim (om enn i lusekofte) skjøt mot synagogen i Oslo fikk bred dekning. Barneombud Hjermann mener skytingen mot asylmottaket i Asker burde vært fordømt hardere, han påpeker at et barn ble skutt med fullt overlegg.

I Dagsavisen får han svar på tiltale i kommentarfeltet, dette er ikke en hyggelig smakeprøve fra folkedypet:
"Rørende omsorg for mennesker fra andre land fra sosialister og kommunister..ikke en lyd da sønnene min nesten drept og ranet av innvandrere, ikke en lyd når datteren blir voldtatt av innvandrere.Vi orker ikke mere.VOTE FOR CHANGE!STEM FRP"

"DET ER FARLIG MED ETT BARNEOMBUD,SOM RANGERER ASYLSØKERE HØYERE ENN SITT EGET FOLK.SLIKE FOLK MÅ FJERNES FRA SIN POST ØYEBLIKKELIG"

"Ja, det har vært mistenklig stille fra Hjermann i gjengvoldtektssaken...
Men det er vel så dagligdags at norske jenter blir voldtatt av flerkulturelle, at barneombudet ikke har tid til fordømme det."

Svaret fra folkedypet er altså nok et verbalt angrep på innvandrere og "flerkulturelle".

Mer koseprat fra signaturen Skurt (dette er altså Skurts kommentar til debatten om skudden på Hvalstad):
"Jeg er imot at Norge tar imot asylsøkere.Derfor boycotter jeg alt som har med asylsøkere og gjøre,og det er jeg i min fulle rett til.Jeg handler aldri på butikker med asylsøkere i kassa.Jeg går ikke på kafe,der asylsøkerne vandrer.Jeg vil ikke at mine barn skal være i barnehage,barneskole der det er flertall med asylsøkere.Jeg kommer ikke til og bo i en blokk,bygård der det er flere asylsøkere som bor.Jeg tar aldri taxi,hvis jeg ser at sjåføren er av muslimsk opprinnelse.Jeg vil ikke ha noe med dem og gjøre,og det er jeg i min fulle rett til og velge."

3 kommentarer:

Lucid Glow sa...

Det er det samme i Danmark. Folk ser det de vil se, og regjeringen og offentligheten er gjerne deres lydige talerør.

Admiral_Gullars sa...

Ytre styrbord har vist en imponerende flinkhet og standhaftighet i det å framstille moderasjonen i Norge som de politisk ekstreme; mens de videre lykkes ufortjent godt i å framstille sin egen ekstremisme som moderat.

Her har vi moderate en jobb å gjøre, og dette blogginnlegget er nok en liten murstein i *den* veggen.

Nordmenn er som alle andre skandinaver: temmelig sindige og litt satte.
Gatehyling, bilbrenning og ruteknusing har aldri skapt folkelig begeistring (eller hatt folkelig aksept) som ett politisk virkemiddel i landet vårt.

Media skaper ett slags kunstig inntrykk av at alle som befinner seg til venstre for Høire ikke gjør annet enn å lage voldelige gatekamper.
Vi kan ennå vinne i 2009.

Leisha Camden sa...

Han som kaller seg Skurt faller inn i en av disse to kategoriene: enten bor han ikke i Oslo, eller også tar han aldri drosje. >:-)