tirsdag 11. mars 2008

Fritz Moens minne

Dødsboet etter Fritz Moen har fått erstatning fra Staten for den saken han ble frikjent for før han døde. Han døde før den andre saken var ferdigbehandlet, ergo får ikke dødsboet noen erstatning. Logisk.

Sissel skriver blant annet:
"Jeg vet ikke hva jeg skal si, men kjenner at jeg etterlyser anstendighet. Rettferdighet. Moral. 2 justismord er grovt. Tjenesteforsømmelse i praktisk talt alle ledd i politi og påtalemakt er grovt. Staten må gjøre opp for seg. Hvordan i all verden kan de tro at de skal slippe unna bare fordi mannen er død. "

2 kommentarer:

Anonym sa...

Takk for at du blogger om det. Jeg skulle ønske at vi var så mange at vi kunne utøve et virkelig press på krav til anstendighet.

Anonym sa...

Retten må jo holde seg til reglene, og Staten er sikkert redd for presedens (finjussen kan jeg ingenting om). Men Regjeringen eller Stortinget har jo full anledning til å skjære gjennom og bevilge f.eks. 20 mill til et Fritz Moens minnefond.

Det er Staten som har tabbet seg ut og det er Staten som vise evne til å gjøre opp for seg, i stedet for å telle kroner og paragrafer.