onsdag 13. februar 2008

Tar avstand og fordømmer

Konrad er en voksen, heterofil mann og han (jeg altså) tar avstand fra og fordømmer en rekke handlinger begått av heterofile menn, listen over handlinger jeg tar avstand fra og fordømmer inkluderer men er ikke begrenset til:
- promillekjøring
- kveling av arrestanter
- rape offentlig
- konemishandling

- bortføring av og mord på ledere i tyske arbeidsgiverforeninger (se bildet)
- pølseprat
- invasjon av Polen
- grilling av straffedømte til de dør
- etterlate doringen oppe


Selv om dette er handlinger begått av heteorfile menn, er disse på ingen måte representative for flertallet av heteorfile menn. Dette er handlinger begått av ekstremister. Selv om slike handlinger er utbredt i enkelte heterofile mannsgrupper, må ikke disse regnes som typiske for det heterofile mannsmiljøet. Det heterofile mannsmiljøet er gjennomgående moderat, fornuftig og anstendig, vårt omdømme blir dessverre ødelagt av noe ytterliggående aktører.

For sikkerhets skyld tar jeg likevel avstand og fordømmer, da kan ingen påstå at jeg stilltiende samtykker i de nevnte handlingene. Når jeg får tid skal jeg lage en komplett liste over
heterofile menns handlinger som jeg tar avstand fra og fordømmer. Konrad tilhører i tillegg en rekke andre viktige grupper, la meg nevne: hvite, høyrehendte, ugifte, og høyte utdannet. For hver av disse vil jeg etterhvert lage en liste over uakseptable handlinger jeg tar avstand fra slik at det ikke er tvil om hvor jeg står og slik at utskuddenes handlinger ikke ødelegger omdømmet for hele gruppen. Følg med!

Mens vi er i gang: som høyt utdannet tar jeg avstand fra kameraderiet vi har vært vitne til ved ansettelsen av de nye barneombudet. Det faktum at både statsråden og Kraby er høyt utdannet bør ikke ødelegge omdømmet for oss andre med lang utdanning.


5 kommentarer:

Amos Keppler sa...

Kan jeg spørre deg, hvorfor så mye Målmannen? Ikke det at jeg bryr meg, og ikke at "han" ikke fortjener det, men det må da være andre ting å skrive om også??? :)

Konrad sa...

Ja du sier noe, kanskje nok Målmannen for en stund :)

Men jeg må jo leve opp til mottoet for denne bloggen, og Målmannen er jo symptomatisk (om enn ekstrem) for usympatiske strømninger i dagens samfunn - så det er faktisk ikke personlig.

Forresten det siste innlegget handler ikke om Målmannen.

Anonym sa...

Det er tydelig at det eksisterer en link mellom denne posten og en post et annet sted som jeg ikke har oversikt over, men uansett ... posten står fint alene uten henvisninger. En herlig, litt syrlig understreking som kan sendes i retning hist og pist.

God helg :)

Konrad sa...

Sissel
Du traff ikke helt blink, men ikke så langt unna :)

God helg uansett.

Anonym sa...

Bare for å utdype. Når jeg sier at "det er helt tydelig en link mellom ..." så tenker jeg på og henvisning til amos sin kommentar, og ditt svar "kanskje nok Målmannen for en stund".

Jeg ser ingen link for jeg leser ikke kranglene deres :)